Groep 1-2

In de kleutergroepen werken wij aan de hand van thema's. Als basis gebruiken we daarbij de methode Kleuterplein. De thema's van Kleuterplein spreken de kinderen erg aan. Handpop Raai de Kraai vliegt het hele jaar met de kinderen mee. Bij verschillende activiteiten heeft hij een rol. Op een dag in de kleuterklas komen verschillende werkvormen voorbij. Zo starten we altijd gezellig in de kring. We lezen boekjes, zingen liedjes en bespreken hoe de dag eruit gaat zien. Wanneer we gaan werken mogen de kinderen met hun naamkaartje een activiteit kiezen op het kiesbord. Daarop hangen foto's van verschillende hoeken en werkjes. Spelend leren is voor jonge kinderen erg belangrijk, daarom zijn er in een kleuterklas verschillende hoeken zoals de huishoek en de bouwhoek. Er is ook geregeld een hoek die past bij het thema. Naast het spelen in hoeken werken kinderen met ontwikkelingsmateriaal, we noemen dat een ‘werkje doen’. Materiaal passend bij de taal-, reken- en motorische ontwikkeling.