Medezeggenschapsraad
Onze school heeft, zoals de Wet medezeggenschap onderwijs (WMO) verplicht, een medezeggenschapsraad. Deze bestaat op onze school uit zes personen: drie vertegenwoordigers vanuit de ouders en drie vanuit het team. Als adviseur (zonder stemrecht) is de directeur van de school toegevoegd.
MR-leden 2025-2026
Oudergeleding: Ingrid Desar (voorzitter) , Lis Peters en Koen Jansen
Personeelsgeleding: Daniëlle van Schaijk, Anneke Akkers en Tom de Vries
Taken en bevoegdheden
De MR heeft in het algemeen de volgende taken en bevoegdheden:
- Het bewaken van de juiste gang van zaken rondom procedures
- De algemene gang van zaken in de school periodiek bespreken met het schoolbestuur
- In eigen kring alle schoolaangelegenheden bespreken en daarvoor voorstellen doen aan het bestuur
- Het bevorderen van openheid, openbaarheid en onderling overleg in school
- Het waken tegen discriminatie op welke grond dan ook
- Het bevorderen van gelijke behandeling van mannen en vrouwen en de inschakeling van gehandicapten en allochtone medewerkers in de school
- De raad heeft recht op alle informatie die voor het uitoefenen van medezeggenschap noodzakelijk is
- Over verschillende onderwerpen heeft de MR instemmings- of adviesrecht
- De taken en bevoegdheden van de MR zijn uitgewerkt in het reglement
- De MR vergadert gemiddeld één keer per zes weken
- Voor een goed functioneren is de MR sterk afhankelijk van de informatie van het bestuur, de leerkrachten en de ouderraad (en dus van u)
- De laatstgenoemde geledingen kunnen altijd gevraagd en ongevraagd advies geven aan de MR
Vergaderdata 2025/2026
Dinsdag 23-9-2025 - online
Donderdag 20-11-2025 – school
Maandag 12-1-2026 - online
Woensdag 11-3-2026 - school
Dinsdag 12-5-2026 – online
Woensdag 24-6-2026 – school
Contact
Wilt u contact opnemen met de medezeggenschapsraad? Dat kan in Social Schools. U kunt een bericht (via de optie Gesprekken) sturen naar Medezeggenschapsraad Brakkenstein.