Medezeggenschapsraad

Onze school heeft, zoals de Wet medezeggenschap onderwijs (WMO) verplicht, een medezeggenschapsraad. Deze bestaat op onze school uit zes personen: drie vertegenwoordigers vanuit de ouders en drie vanuit het team. Als adviseur (zonder stemrecht) is de directeur van de school toegevoegd.

MR-leden 2025-2026

Oudergeleding: Ingrid Desar (voorzitter) , Lis Peters en Koen Jansen

Personeelsgeleding: Daniëlle van Schaijk, Anneke Akkers en Tom de Vries

Taken en bevoegdheden

De MR heeft in het algemeen de volgende taken en bevoegdheden:

  • Het bewaken van de juiste gang van zaken rondom procedures
  • De algemene gang van zaken in de school periodiek bespreken met het schoolbestuur
  • In eigen kring alle schoolaangelegenheden bespreken en daarvoor voorstellen doen aan het bestuur
  • Het bevorderen van openheid, openbaarheid en onderling overleg in school
  • Het waken tegen discriminatie op welke grond dan ook
  • Het bevorderen van gelijke behandeling van mannen en vrouwen en de inschakeling van gehandicapten en allochtone medewerkers in de school
  • De raad heeft recht op alle informatie die voor het uitoefenen van medezeggenschap noodzakelijk is
  • Over verschillende onderwerpen heeft de MR instemmings- of adviesrecht
  • De taken en bevoegdheden van de MR zijn uitgewerkt in het reglement
  • De MR vergadert gemiddeld één keer per zes weken
  • Voor een goed functioneren is de MR sterk afhankelijk van de informatie van het bestuur, de leerkrachten en de ouderraad (en dus van u)
  • De laatstgenoemde geledingen kunnen altijd gevraagd en ongevraagd advies geven aan de MR
Vergaderdata 2025/2026

Dinsdag 23-9-2025 - online

Donderdag 20-11-2025 – school

Maandag 12-1-2026 - online

Woensdag 11-3-2026 - school

Dinsdag 12-5-2026 – online

Woensdag 24-6-2026 – school

Contact

Wilt u contact opnemen met de medezeggenschapsraad? Dat kan in Social Schools. U kunt een bericht (via de optie Gesprekken) sturen naar Medezeggenschapsraad Brakkenstein.